Felanmälan

Akut felanmälan

Vid akut felanmälan, som exempelvis vattenläcka eller strömlös lägenhet, så kan du ta några åtgärder omedelbart (själv):

Avgränsa omedelbart skadan

Vattenläcka genom rör

Stäng av inkommande vatten via vredet bakom högskåpet (sitter en vit lucka med fyra skruvar).

Vid strömlös lägenhet

Kontrollera så att ingen av säkringarna har gått. Det är automatsäkringar som hittas på insidan av multimediaskåpet i hallen.

Är någon av dessa i nerfälld position så kan du prova att stänga av det du senast satte igång (ex. dammsugare, vattenkokare) och därefter fälla upp säkringen i upprätt läge igen.

Vid fel som kan orsaka följdskador som ex. vattenläckage kontaktas Axcell Jour

Ring 020-77 85 00

Fel på vitvaror

Vid fel på vitvaror kontaktas Electrolux service0771-76 76 76

OBS: Säkerställ att du har maskinens E-nummer antecknat, då Electrolux kommer att fråga efter detta. Detta hittas oftast på en klisterlapp på insidan av luckan/dörren till vitvaran.

Mer information om felanmälningar hittas i bopärmen på sidorna 60-62

Fel på Värmepanna

Eftersom de boende är ansvariga för värmepanna så är det upp till de boende att sköta underhåll och hantera problemen med pannan.

Tips: Hitta ett rekommenderat serviceombud på Nibes hemsida: https://www.nibe.eu/sv-se/support/hitta-serviceombud. Kostnaden av detta är du själv som står för. Service av värmepannan rekommenderas efter 2-3 år.

Tips: Att tänka på innan man beställer service – https://www.nibe.eu/sv-se/support/vanliga-fragor/faq-items/vad-ska-jag-tanka-pa-innan-jag-bestaller-service-pa-min-varmepump